Jak najszybciej odzyskać swoją figurę po 9mc

Ciąża przeważnie ma związek z zyskaniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, żeby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną wagę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się drastyczną dietą. Ciało kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną wagę są codzienne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści zarówno mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra okazja, aby zrelaksować się. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać dawną sylwetkę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.